Pinnoitusta ja yllätyksiä

P

Vein auton keskiviikkona 9.11. Espoon StarWashiin pinnoitukseen. Pinnoitteeksi valikoitui tosiaan Korrekin Pro Ceramic TFC Cure, josta löytyy lisätietoa aiemmasta kirjoituksesta.

StarWashin Panu aloitti pinnoituksen auton perusteellisella puhdistuksella tehokkaiden valojen alla, joka paljasti ikävän yllätyksen liikkeessä laitetun vahakerroksen alta. Vasemmanpuoleisen takalokarin maalipinnassa näkyy roska, jota on yritetty poistaa maalaamossa(?) hiomakoneella – varsin huonolla menestyksellä. Tuloksena pohjamaalin näkyminen tietyssä kulmassa katsomalla. Maalipinta on siis hiottu aivan liian ohueksi.

Myös toisesta ovesta löytyi hieman vastaavan näköinen jälki, mutta tässä tapauksessa vaurio oli vain pinnassa ja korjaus onnistui kevyesti kiillottamalla.

Itse pinnoitus kesti keskiviikon ja auto kuivui yön yli aina torstaihin, jolloin hain auton takaisin. Kuvat pinnoituksesta puhuvat puolestaan. Väristä tuli entistäkin syvempi ja kiilto on erinomainen. Myös ylläpidon pitäisi olla nyt helpompaa, sillä pinta hylkii likaa ja vettä. Lopputulokseen voi olla siis varsin tyytyväinen, vai mitä?

Teslalla, kuinka voin auttaa?

Eihän se auttanut, kuin ottaa jälleen yhteyttä Teslaan. Huoltovastaava palasi asiaan heti ja toimitin hänelle kuvat vauriosta. Asia oli heidän osaltaan selvä ja toimitan auton kuun vaihteessa Vetokujalle, jolloin kaikki auki olevat asiat hoidetaan kuntoon kerralla. Maalivaurio korjattaneen maalaamalla koko osa uudelleen. Lopputuloksesta pitäisi tulla hyvä, sillä auto on vielä tuore, eikä väri ole päässyt haalistumaan. Mukavana yllätyksenä lupasivat ottaa samalla myös keulan käsittelyyn – toivomuksistani huolimatta autoon tullut rekisterikilven alusta poistetaan, sen aiheuttamat ruuvireiät paikataan ja puskuri maalataan myös uudelleen. Luonnollisesti saan korjausten ajaksi sijais-Teslan.

Tilanne on hieman sama, kuin aiemmin omistamani Audi A4:n kanssa. Auton puskurin maali alkoi kuoriutua ja syyksi paljastui se, että puskuri oli mitä ilmeisemmin vaihdettu tehtaalla toisen auton vastaavaan. Vaihtopuskuri oli maalattu uudella värillä ilman pohjatöitä. Tämäkin meni toki takuuseen, jolloin koko puskuri hiottiin, pohjustettiin ja maalattiin uudelleen. Jälki oli hyvää. Vastaavia virheitä sattuu siis myös erittäin laadukkaina pidetyille merkeille.

Kyseiset ongelmat ovat toki erittäin harmillisia, sillä uudessa autossa ei odottaisi olevan maalivirheitä. Onneksi Tesla hoitaa asiaa edelleen erittäin hyvin, enkä epäile hetkeäkään, etteikö asioita saataisi kuntoon. Asiaa lievittää myös se, että auto toimii erinomaisesti ja on aivan uskomattoman hyvä ajaa. Tämän myötä alan nyt myös ymmärtää, miksi Teslan omistajat ovat pienistä ongelmista huolimatta poikkeuksellisen tyytyväisiä autoihinsa. Tesla onkin asiakastyytyväisyysmittauksissa kärjessä – joka voi tuntua hyvinkin yllättävältä.

”Our survey revealed that the Tesla, Porsche, Audi, and Subaru brands remained in the top four spots, again this year.” – Consumer Reports

Aiheesta voi lukea lisää täältä »

Jätä kommentti

Kuka?

Blogin kirjoittaja on 36 vuotias espoolainen mies, joka innostuu uudesta teknologiasta ja kaikesta mikä lentää.

Viimeisimmät artikkelit

Kategoriat