4000 km rikki ja arvonta!

4

Tervehdys pitkästä aikaa! Blogin kirjoittamiseen tuli tauko henkilökohtaisten kiireiden johdosta, mutta nyt on aika jatkaa kertoen tämän hetkisiä kuulumisia.

Mittariin pyörähti tänään uusi luku, 4000 kilometriä. Talveen on siis saatu hyvää tuntumaa ja auto on toiminut erinomaisesti. Kerran auto ilmoitti, ettei automaattinen hätäjarrutus ole toiminnassa. Ilmoitus poistui muutaman tunnin lämmittelyyn autohallissa. Mitä luultavimmin antureiden eteen oli kerääntynyt lunta ja jäätä. Varsin perinteinen ”vika” siis.

Autoon on tullut myös muutama ohjelmistonpäivitys, joiden myötä tulivat automaattiset tuulilasinpyyhkijät (beta). Pyyhkijät tuntuvat pelaavan mukavasti ja ominaisuus oli kyllä odotettu. Huhujen mukaan seuraava päivitys sisältäisi tuntuvan parannuksen autopilotin toimintaan ja ennen kesää pitäisi myös navigoinnin päivittyä merkittävästi. Mielenkiintoista nähdä.

Kuulumiset ovat siis oikeastaan varsin tylsiä. Tesla on toiminut hienosti, käyttäytyen liukkaallakin säällä erittäin loogisesti, eikä kovinkaan pakkanen ole puraissut ajosäteestä kuin noin 20 %. Erittäin tyytyväisiä kilometrejä siis.

Tällä hetkellä odottelen tietoa, olisivatko kesäksi tulevat 21” Arachnid –vanteet renkaineen noudettavissa. Asennus koittanee maalis-huhtikuun vaihteessa.

Koska kerrottavaa on vähän, heitänkin pallon teille! Mistä haluaisitte kuulla? Laittakaa aiheita tulemaan ao. kommenttiosioon tai yhteydenottolomakkeen kautta. Kaikkien aiheita lähettäneiden kesken arvon Teslan Powerbank -laturin*. Arvonta suoritetaan 1.6.2018. Muistathan antaa viestissä myös oikean sähköpostiosoitteesi, mahdollista yhteydenottoa varten.

*Mikäli laturin saatavuudessa on ongelmia, voidaan se vaihtaa muuhun saman arvoiseen tuotteeseen.

4 kommenttia

  • Kiinnostaisi kuulla minkälainen on Teslan S/X:n huolto-ohjelma ja mitä ovat kustannukset. Tämä kiinnostaa kovin, kun nyt niitä pikku hiljaa alkaa olla saatavilla käytettynä kohtuu hintaisina.

  • Juttuja latauspaikoista ja niiden lähiympäristöstä (kävelymatkan päässä siis)

  • Moi, haluaisin autopilotista enemmän käytännön kuulumisia erikois tilanteissa.
    – käyttäytyminen tietyömaalla ”nopeuden tunnistus, liikenteen ohjaa tietyömaalla ym”
    – miten reagoi hälytys ajoneuvoihin joka tulee esimerkiksi takaa, sivusta tai vaikka onnettomuus paikan ohittaminen.
    – poliisin ratsiat eli pysäyttäminen

    Eli kaikesta normaalista poikkeavaa autopilotin kanssa liikenteessä. Mielummin kirjoituksessa pitäisi hakea positiivisia ja nekatiivisia näkökulmia.

    Tällä hetkellä olen vaan nähnyt videoita liikenteen seassa jossa autot seilaa vähän sivusuunassa mutta pysyy hyvin kaistalla.

Kuka?

Blogin kirjoittaja on 40 lähestyvä PK-seudulla asuva mies, joka innostuu uudesta teknologiasta ja kaikesta mikä lentää.

Viimeisimmät artikkelit

Kategoriat